dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Friday, February 3, 2012

yang tersurat tu pasti ade yang tersirat

apa tu? YANG TERSURAT ITU PASTI ADE YANG TERSIRAT???
bosan, kaku, kematu, serabut, tension..semenye xbetul, xkena, ade je yang salah, xde persamaan, terlalu byk perbezaan. MMG LEN !!!!.. xleh nak serasi..
"mencari kelemahan org, n akhirnye org pom akan mencari kelamahan kite...nak??" senyap seketika.. 
aku memandang wajahnye.. tanpa senyuman, juga tanpe kerutan, sekadar melihat. 
"Xbeik buat camtu..menerima org yang sudi memberi, pasti die akan bahgiakan kite semahunye..."
ok set...dah due point menudiang jari kepadaku.. abeh, apa dayaku... mengangguk tanda faham tapi bukan tanda mengiyakan dengan perbuatan susulan..
"mencari keserasian utk elakkan pergaduhan...bende yang perlu kan??" aku memasang hujah, tak ku tahu hujahku itu mengundang kerut didahinya...
"melepaskan layang2 yang dah kite neikkan dengan susah payah, padahal waktu tu angin terlalu kuat, tenaga kite xcukup nak gulungkan tali walaupun sedikit??" yesss...ibuku mmg pandai membina kata2.. aku tersenyum. Sindir pdanye,, juga pujian kerana kepetahannya.
"keserasian itu bukan bnde yang perlu dicari,,,keserasian itu kan boleh dipupuk..kalau epal dari eropah tu, kite leh tanam kat malysia walaupun cuaca n tanah berbeza..ini kan pula manusia.." 
"terime kaseh ibu..." kata-kata itu terhenti di dalam sahaja..monolog.
"menyayangi pada yang sudi, merindui pada yang mengingati, mencintai pada yang memberi harapan utk bersama..." okeh, sekalung tahniah pada diriku... masih byk yang aku xtaw lagi.


No comments:

Post a Comment