dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Sunday, March 6, 2011

apa akan jadi klu aku da jadi surirumah sepenuh masa???

katakan lah kan..aku 6t dah jadi surirumah sepenuh masa, mase tu mungkin jadi cz husband xkasi keje da, suh jaga anak2 lak, atau mybe jugak cz mase tu ngah gawat, aku kena buang keje, anak2 hal, kena fokus kat dowg tol2...atau disebabkan macam2 lagi lah.... xyah lah duk wak inferens byk2 ttg tu... 
di masa tu lah kan...
aku akan ajak die duk kat kawasan yang penoh aman, jiran2 yg suke bergaul...baru epy kan.. impian aku lah, aku nak duk dekat2 ngan kwn2 aku lah, cikgu dyh, tikah, ieza ke, sue, mok da ke..n ada lagi lah 2 3 org..umah aku kena berada antara dog2 ne..baru kelas
ok... aktiviti aku lebih kurang camne.
6.00 pagi ; bangun, siapkan makann untuk die p keje, n anak2 p sekolah...
7.00 : aku p siapkan anak2 untuk p sekolah, xyah nak gadoh gosok baju, cz aku wak seme tu hujung minggu, n kerjasama die ( gotong royong )
7.30 : seme da xder, anak2 da p sekolah, die da p keje.. aku tggal sowg2..
8.00 : baju byk dalam bakul tepi mesin basuh, xpew2,...satu2 aku angkut letak dalam mesin basuh..letak sabun + softland..pastu aku tggalkan sampai lah mesin tu panggil aku (automatik mesin maa )..dah tu, aku kemas umah siket, sapu2... kemas bilik anak... sampailah aku rase cukup2 lah
9.00 : urm... nak masak lah pulak...tapi garam xder lah...kena p kedai pak maun depan simpang tu, jalan kaki jew. dalam kepala still duk congak, apa lagi eh nak beli. xkkan nak p beli garam jew, lepas belek2 barang dapur, aku dapat lah list barang kicap, terung (die nak makan semalam ), garam, pastu aiskrim ( anak2 suke..)
9.30 : lepas ambek beg duit + selendang + dandang cekt2... okes, time to go
10.00 : aku da balik ke umah, tapi tgok jam tangan baru kol 10, apa kata p singgah umah dayah jap (waktu tu die da xkeje gak..mengikut aku..hahahha, org len pom camtu gak)
10.02 ; dayah...!!! dayah !!!...woiiii
10.05 : cepat2 dayah buke pintu, sebelum tu sempat die melaung..jappppppppppppppp!!!!!!!!!!
10.08 : xnak ajak aku ke? (tercongak muke mok da, nak jugak die tu )
10.10: jom...
10.12 : forum bermula
10.12 ; ne dialognye hehehehhe
           aku ; buat pe weh? 
           dyh ; masak lah, xkkan aku duk gali emas kot kat dapur tu... 
          mk da: amboi, garang..masak pe?
          dyh : gulai terung 
        mk da ; aku masak kicap jew ari ne... 
         aku ; aku pom terung gak, nak wak merah2...( dua org mengangguk jew... anak kecik si syh mesti tdow, anak kecik mok da ne mesti ngah tdow gak...aku je xder anak kecik waktu tu, kira aku kawen awal lah dari dowg..hihih)
        dyh : kedai pak maun de jual pe?
       aku ; ikan2 seme da mata merah, ayam lak lembik jew, tgok pulak muka c gayah, xlalu aku nak duk lama2... (starting untuk bikin panas )
      mk da : iya lah, die ingat die lwa ke? baju merah, kain merah, ketat sendat... tertonggek tonggek, geli aku
      aku : hahahhahhahaha ( aku da suke, dalam aty still nak mengutuk )
      dyh : xbeik kata camtu, die tu janda muda, nak cari penganti lah tu..biar lah.. xkkan ko takot laki ko kena kebas kot 
    mk da : mulut... jgn lah wes.. eisyh ( laki aku beik, xkkannye die nak kat c gayah tu.. monolog dalam aty )
      aku ; pedulikan si gayah tu...aku de benda nak tanye ne, camne erk nak masak nasi beriani?
     dyh ; laki ko nak makan ke?
    aku : yelah...klu aku, mmg aku xmakan lah benda yg aku xreti nak buat, xder ke mesin yg leh tunaikan segala permintaan, tekan button, nak pe, terus dapat... 
   mk da : ko kan da jadi mesin tu? laki ko mtk, die akan dapat..ko akan tunaikan..(terkena aku,,, cess, dalam senyum ko bagi kat aku wahai mok da?
11.00 : meeting tamat..time untuk balik umah dan masak untuk tgh hari ( sory, xder sesi mengumpat byk2, xbeik )



No comments:

Post a Comment