dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Monday, March 7, 2011

chemistry & physics

mase spm ri tu, sebuat jew subjek ne, aku da wak muke toya ( muke xsudah, muke blur, muke mat laun ), antinye aku kat subjek ne, bukan lah anti sebenarnye, lebih kepada takot, bimbang xdapat nak skor je. klu ikutkan result aku waktu tu, klu dapat c dah kra ok lah, n mmg camtu pom, 50+++ tu mmg biasa lah. semalam, p kelas cam biasa lah, dalam kepala duk congak, malam ne dapat gaji, kan ari ne 6hb, so genaplah sebulan kan? 
tapi kejadian yang tak disangka sangka muncul, menjelma, n membuat aku terkaku seketika... drama gile ayat tu, huhuhuhu
.........................................................................................................................................................................
                                  meeting / mesyuarat / perjumpaan / sesi bincang-bincang 
........................................................................................................................................................................
" awk mengajar apa?....aisyahida....?" aku memandang cikgu syida, urm, tol2 nak bagi gaji ne.. hehehhe
" bi, bm, math upsr, bm, math, pmr, dan bm spm..." jelas tutur katanya...
"awk..sharifah ?"
"bi,sains pmr, sains upsr, sains, math, bi spm.." ade jugak yg salah waktu aku bagi jwpan tu, biasalah...
" ok... sy nak awk ambek kimia, fizik lak,,,,math, ngan sains cikgu len yg akan ambek alih..." dummm... aku rase cam kena hempap batu jew kepala ne, mat aiii... subjek killer, oiiii..
" ari tu kite dah bincang kan.." alah cikgu ne, aku xcakap pom nak tolak, ye2, aku tahu, mase interview ri tu, aku dah ditanya ttg ne, seme tu depends pada result spm aku gak, klu die percaya yg aku brkebolehan, xsalah aku mencuba kan..insyaallah, niat baik nak tolong student, bagi ilmu, akn dipermudahkan...
" add math camne?" ne lagi soklan yg membuat kami tersentak serentakk...
"xleh lah cikgu, add math ne skills, byk main kepala, byk pusing..klu silap pusing, kami yang melentang..." jawapn dalam aty tu... n yg sebenarnya kami jawab " xboleh, xmampu..." simple n jitu... 
"cikgu yg asal ngjar add math, kimi, fizik ari tu, xleh nak cover subjek2 tu, tu yg suh awk take change the subjek, awk drop math, n sains, awk fokus kimi n fizik... " aku angguk, mase tu aku dah senyum lebar... okes...
sampai situ jelah meeting tu, sebelum tu die ade pesan yg jadual akn berubah, n aku punyer otak pom kena berubah lah cz subjek makin berat kan, kena kuatkan stdy lah..huuhuhu.. tapi, tapi...gaji xleh agy malam ne, malam esok sy kasi..yeppi..xsabar nak tunggu esok..

......................pasne, kekasih aku, kimia n fizik...... jgn mengalah selagi tak terduduk, jgn mengeluh selagi tak mencuba, hidup mane xder cabaran, kemanisan mana tanpa kepahitan kan? ..so kena usaha cket, itu tanggungjawab, tak bermakna dulu, aku bagai nak drop subjek tu, skrg aku nak paling muke, kite tgok pada pandangan +ve, sebagai pengajar, aku leh wak cara lain, soklan2 yg aku boleh jwab, gunakan pendekatan yag len..isnyaallah, seme akan senang...

gud luck cikgu...

No comments:

Post a Comment