dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Saturday, May 7, 2011

pesan ibu

ri ne 7hb, esok 8hb..mother;s day... SELAMAT ARY IBU UMMI... aku lah anak mu yg paling beik kan ( watak perasan..ececeh...hampeh,)
ngah2 duk sembang2 ngan mummy, tup timbul satu citer..pesan ibu kepada anak daranya ...apa erk



PESAN IBU 1
Nak cari calon suami kenalah staraf ngan kite, means klu kite ne balajar, kenalah calon tu belajar jugak..
REASONNYE
nanti xlah laki kite tu malu nak temankan kite p dinner2, makan2 malam company. bile dapat yang sama taraf, die pom xkekok nak bergaul ngan kwn2 kite
AKU...
buatnya laki kite xbagi kite keje pas kawen, reason tadi dah jadi xmunasabah kan.

PESAN IBU 2
biar lah die tu keje tetap
REASON
supaya nanti xde masalah kewangan...
AKU
klu gaji die dah berpuluh2 ribu sebulan camne? boleh dipertimbangkan x? org keje bissness, gaji xtetap kan, ade untung, ade lah..camtu jugak klu xed

PESAN IBU 3
biarlah tua cket dari kite...paling xpom tua 2 3 tahun
REASON
supaya die cukup matang untuk jage kite, xlah nanti sama2 baran..same2 amuk... krisis umah tangga cz kurang nak bersabar
AKU
erk? matang tu depends pada umur ke? zaman RASULULLAH dulu camne?

PESAN IBU 4
Jgn lah cari yang jauh2 sgt, dekat2 kan senang
REASON
nanti kenduri, leh balik, raya tak yang nak undi balik kampung... nak wak majlis pom xmahal kos sgt
AKU
itu perlunya semangat toleransi dalam umah tangga

byk sgt pesan ibu..dah macam "TERTAKLUK KEPADA TERMA N SYARAT JE " kena lah adekan
temuduga.. adeih..

LOVE U UMI... 

No comments:

Post a Comment