dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Sunday, April 10, 2011

Ko nak tgok "angel" aku takat mana...

org kata aku ne syp, sunyi jew,... tapi bile dah terkena bab2 yg aku xleh nak sabar..mmg parah lah daku ni. walawei, jgn nak cabar2 aku boleh x? mmg lah aku ne leh sabar2, tapi takat2 sabar aku pom ade limit jugak.
mase form 6...
aku kena pggil dengan cikgu disiplin fasal aku kuarkan duit melebihi duit ( biasiswa kena kawal )
" awk tahu kan, limit pengeluaran biasiswa ?" aku angguk jew.. ye faham
" awak tahu x, dengan perlakuan awak macam tu, sy leh bagi surat amaran pada family awak " wowowowo.. ade aku kesah, setakat bagi surat warning kat parentz aku, aku sure aku leh ajak umi aku gelak sakan2
" awak ingat senang ke nak jadi cikgu biasiswa ?"
" KLU SY JADI CIKGU POM, SY XNAK JADI CIKGU BIASISWA " dari mana aku dapat idea bersuara camtu, aku nampak wajah ustzah tu menjeling padaku. " sowy, tapi itu hakikatnya.. cikgu2 biasiswa ne macam nak had2 kite punyer peruntukkan.. apa hal, kerajaan bagi kat student suh belanja, ne had2 bagai. 50 sebulan jew, mak aku pom andai kawal aku beljnjew lah, xkkan die xmarah klu aku beli benda yg xder pekda "
itu kes pertma yg aku xingat
ngan pengetuan
pom jadi kes jugak..apahal aku leh sound direct kat pengetua tu
" PNGETUA YG TAKOT, PERUNTUKAN DAH ADA, KENAPA NAK TAKOT NGAN KATA-KATA ORG" lebih kurang camtu lah bengang aku waktu tu. pasal pe? asal pengetua tu takot nak luluskan bajet lawatan aku ke parlimen, die takot nak jawab ngan org2 len ttg kelulusan yg akan dibagi. Pnegetua ppuan ne byk songeh, feel die byk yag xlengkap. xckup pakej utk berkaliber, tapi cukup pakej untuk membebel.
bitara
" klu awak bwk keter camne, camne awk nak lulus?" arhhh, rimas tol aku ngan sore disebelah ne, aku tahu lah aku dah kandas ujian pertma. so wat? aku guna duit korg ke, jadi cikgu bitara da berlagak ( he is one of my mom's friend, mom told me that he quiet "arrogant" now)
" awak bwk kete tapi keputusan... kosong ( nothing ).."
" okes, klu sy bwk sendiri2, xder nye byk feel, xbyk peraturan cam ambek lesen..?" sapa sokong aku? cerewet kan? nak kena ikut had laju lah, kena jalan tepi lah klu slow, nak bagi signal pada jarak yag patot lah, xleh lebih xleh kurang lah.. nak kena handbrek bagai lah kat traffic light... wekk... mual
pastu die syp... okes, waktu tu aku bengang, dah lame cket, die pom kuarkan bunyi keluhan. Another annoying thing yg aku xleh nak sesuaikan diri
" fine... kat depan sna, sy nak stp keter, u can say anythg u want... tapi bukan skrg, sy xsuke bwk kete, tapi kat sebelah ade radio klasik yg xder line.."
set... aku om stop that car depan skolah, lantak org nak tgok n kata pe, aku xkesah..asalkan aku leh hapuskan geram aku, n dalam amse yg sama, aku leh tunjukkan aku xsuke org rendah rendahkan aku. i'm knew who i m exactly, so please... giv me some space untuk wak decision yag tepat.

No comments:

Post a Comment