dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Saturday, July 30, 2011

DIE... DULU N KINI

DULU...
klu dulu tiap kali aku melintas umahnye, pasti aku terpandangkan die.. 
snyum die melakar, YA ALLAH...dalam kedut kecut mukenya aku taw die senang dgnku...
kdg2, sengaja aku menjenguknye.. dengan sapaan yang kecil
kerna aku taw die bukan si "mulut kecoh".. 
dan die xkkan terlepas dari menawarku sesuatu, 
padaku tawaran itu cume secubit, tapi aku suke...
die ngan snyuman kuyu itu...
jalannye bertongkat, selangkah dan selangkah
penuh waspada n penuh keletihan
jalur di wajahnye seakan akan sudah tiada ruang utuk jalur len...
terlalu penuh dan penuh dengan tersirat pelbagai kesah..
ingatnku...xpernah kata marah dilemparkan padaku
tegurnye dalam snyuman, nasihatnye dalam ketenangan
sungguh aku senang dengnnya...
saatnye tiba
dunia penuh gelap
suara suara brgema memanggil menyuruh dan menyebut suatu perkataan yang sentiasa dalam hatinya
tapi, die xmampu nak membalas seme itu
tangannya mengapai 
melambai, bagaikan memberitahu sesuatu
tapi aku xfaham, lasom xfaham
maafkan aku
KINI
cume aku yg boleh tersenyum
die kaku
cume aku yang memanggil..
die membisu
cume aku yang menatap
die gelap
cume aku yang iringi dengan air mata..
die tetap distu
xberganjak, walau stu pergerakkan pom..
die telah TIADA...
tnggalkan seme yang die pernah ada...
26/07/2011
11+++ pm.

No comments:

Post a Comment