dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Sunday, July 31, 2011

hargai apa yang kite ada

tgh2 duk view fb tadi, terbacalah post tu, wah..epy jew kan. abg nak tu, abg nak ni..ye tq dear cz belikan i mercedez, tq beb cz belikan i bb... i syg u lebih lah hon, cz u dah hadiahkan i satu apple kat i..i love that, i akan jage die cam i jage u. makin bertambah syg i kat u...
wah..epy jew kan, jadi peminta da pihak di sana jadi santa claus, yg kasi apa jew yang kite mintak.ITU YG BEZAKAN KITE DENGAN ALLAH KAN???
manusia bagi apa yang kite nak, tapi ALLAH, bagi apa yang kite perlu even benda tu xde related lasom apa yang kite mintak.
pas bace2 benda tu, dalam aty terimpikan sumthg, belek fon sat... klu lah i leh request.. agak2 kan aku nak mtk apa?
ja..nk tukar mode gedik jap...
"yang... u syg i kan... u taw kan i syg u lebih, more than everytg else yg i ade, i xpernah sygkan org cam i sygkan u..." set...ayat tu aku lontarkan.. tapi responnye sekadar
"mmmmm..." cett..buang karen aku jew berjiwang sampai lidah liut melentot
" yang..i nak tanye sumthg..." sengaja aku sg pancing..
" yea..tanyer jew" hurrey... mood die dah tukar cket, muke die pom ada manis cket
" yang...kita dah kapel 2 tahun... u xpernah nak tunjuk appreciate u kat i" mood tukar lagi, kali ni more to nada simpati
"i xpandai nak tnjuk...buknke ngan kesetiaan i ni dah buktikan i hargai u" huh..ni lah sebab utama aku nak gelarkan lelaki ni mmg spesis "kayu tiang" lurus!!!!!!!
" yelah..i taw tu, tapi..u xnak ke jadi cam org len...cam kekaseh org len" ayat ni leh jalan x erk?
"u nak i jadi cam saper?"
"alaa...u tgok cam bedah ngan tijah...pakwe dowg si mamat n abu...okey apa.. tiap2 anniversary dowg dapat sumthg.." dalam aty duk doa2, lembutkan lah aty mamat kayu ni
" jgn jadi materiallistik..." ambek kau... eisyh..mtk cket da kena cop, apa daa... cakap jew lah ko tu kedekut tahik hidung masin berkarat
" bukanlah... tapi xsalah kan?"
" ummm.... nak apa?" aku syum manis... heheheheh
" i nak sumthg yg akan buatkan i ingatkan u yang, xmahal pom takpe asalkan benda tu berhrga" wah...ayat cover2, double meaning..
"apa erk... below than rm20 aci?
" xpayah... bwh rm20? nak beli pe, beli manik ngan tali...ahtu ikat wak rantai??" muke aku dah masam, mmg kedkut lah mamat ni.
" larrr..kan byk benda len, jam tangan pom ada apa bwh rm20?"
" nak bagi pom berkira..org len dapat bb, dapat fon bagai2, dapat cincin emas putih lah, dapat itu dapat ini... "
"ooooo.... tgok lh"

agak agak klu aku camne, mmg ada yg xkena ngan aku ni., paling x pom dari awal aku kena target..nak kapel mesti nak kena cari org yang keje pakai kemeja, pakai kot, pakai slack, palai myk wangi, pakai jam tangan..,rambut pendek, kemas... pakai fon pom kena yang update. tapi xder lah aku nak pilih calon sampai camtu sekali. JEMBRENG!!!!!
mmg best klu dapat mtk macam2, pahtu dapat..syok nye.. org kata klu syg, diri sendiri merana pom xpew, asalkan org yang kite syg leh snyum lebar berlagak macam ada pakwe kaya kaya. huuhuhu..
mak aku selalu pesan, jgn tgok org ada poket, n jagn nilai org dengan kebendaan... biar lah org tu xde pe2, asalkan die syg kite... n kite senang ngan die. yelah, btol lah tu, tapi mana2 yg dah ada dalam keadaan sebagai peminta n dapat apa yg die nak, mesti die xkkan endah kan,..apa nak kesah, die syg org tu, bukannye die nak mengikis pom.. dah org bagi, n die leh mtk, kenapa nak tolak??? xfasal fasal timbul isu jealous aku kat cini.
best tu mmg lah kan..dapat apa jew yg kite nak.. tapi biarlah, biar aku xdapat apa yg aku nak...n aku leh usaha untuk dapatkan itu. selama 24thun aku idop, sgala benda yg aku dapat sekrg, aku kena tggu, kena ikut turn kena mengumpul..n bukannye menagih.. manisnye klu apa yg kite dapat tu dari titik peluh kite sendiri. so, xyah duk rushing2 wahai diri, duk kejar "pemberi"..ckuplah apa yang ada, hargai apa yang ada.

No comments:

Post a Comment