dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Saturday, December 4, 2010

BILE YANG KITA INGINKAN X KESAMPAIAN

bila yang kita nak kita xdapat...bukan slah saper2..tu pom bukan rezki kita. So kena lah redha...
kita nak kan sesuatu, tapi orang lain yang dapat...urm nak jeles? nak dengki? mane leh camtu.. kita kena ingat satu perkara di mana :

PERNAH X KITA PIKIR, YANG KITA NAK, TAPI ORG LEN DAPAT, APAKAH DIORANG HPY TTG TU????

tu lah, tkdir kan di tangan masing2, no wonder lah kita semua lain takdirnya. Yup, aku bercakap fasal benda yang umum jew..contoh kekayaan, kecantikan, kemewahan, kecerdikan..n sewaktu dengannya. Klu bab cinta, rasernya kite xleh nak guna persoalan tadi jadi panduan kita cz ader org yang hpy bile dapat rampas hak org len, tu termasuk lagi yang terampas secara tak sengaja, atau pom bikin helah untuk mendapatkan cinta.

fasal haty n perasaan, tu isu len..len kali aku sentuh, kita cakap fasal isu KETAKSEMPURNAAN PADA PANDANGAN KITA TTG KITA DENGAN KESMPURNAAN ORG LEN DI MATA KITA.

dalam dunia ne, klu semua sukakan sayur, camner lah nak cukup sayur tu, sebab tu ALLAH bagi macam2 jenis, ada dging, ikan, bijiran..tu semua untuk lebih menyenangkan kite. Xberebut, xsusah beratur tunggu giliran. Aplikasikan kes tadi dengan kehidupan yang konon2 nya xsempurna pada kita ne...



P.S : ingatan utk diri sendiri jugak

No comments:

Post a Comment