dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Tuesday, December 21, 2010

di suatu hari

"mama nak duit..nak  p pekan jap...nak tgk movie...kwn suh belanjew dowg makan..nak topup myk kete..." mama buat muka, hahaha..cnfrm aku kena soal jwb byk2 6t.. ye lah semalam aku mtk RM50 untuk topup..pe kejadahnya topup sampai 50...eisyh
"byknye alasan...cakap jew lah nak berapa?" hehehe..gumbira di aty,,mama amat memahami.. 
"klu boleh biarlah penoh beg duit ne... " dalam aty..nak byk2... 
"ne cukup?" sengaja jew mama ne hulurkan not 50 tu...cket tu..mane ckup
"alah mama....topup myk kete pom da separoh... mane cukup" yo2 oo lah... myvi jew pom..xkkan lah sampai 50.. semalam pom papa da isikan, PENUH. hahahahaha.
"nah...xcukup..p korek elaun yang pa bagi " muncungnye berdepa... 
" alaa..mama..mane leh..elaun tu untuk stdy..bukan untuk enjoy" aku memberi alasan. stdy apanye aku ne, aku kan penganggur terhormat sekarang, da berbulan2 aku da abeh stdy..ngada2 tol aku ne.
"fine..ambek ne.." 
"tq mama..luv u." sukernya aku..mama bagi RM300... cukup lah tu. makan, tgk movie..beli pakai cket2..mmg cukup n da lebih...leh simpan g. huhuhuh..
hppy kan? klu bab duit mmg aku xder malsah...family problem pom xder gak..enjoy jew..jumaat..papa angkut  masjid, semuanya xder yg terkecuali.....
so nak pe lagi..mmg antara family yang kool n complete kan...
jeles? huhuhu...baru cket...juz nak bagi motivasi jew kat semua org, klu kita tak berada dalam situasi ini, kita leh cipta situasi ini u untuk familiy kita 6t kan..

at the end of this story...

saper aku dalam citer di atas???
hahahahaha..BUKAN AKU...

cam aku kate...juz untuk motivasi bagi aku n semua k..

No comments:

Post a Comment