dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Monday, December 27, 2010

sharifah + syed

klu org tanyer aku name pe, masti aku cakap yg belakang tu jew..yg depan aku xwape nak cakap, bukan malu cume aku xsuke nak dgr org bunyi...
dialog biasa n terlalu biasa untuk org2 seangkatan kami..
"name pe?".
"syuhada.." bila bgtaw yg tu, kira dialog tu terhenti kat citu atau pom ditambah ngan isu len..
tapi klu aku jwb camne..
"sharifah syuhada." mesti ade yg akan kate...
'ooo..anak tok syed upernye... ,6t nak kawen kena cari tok syed gak ke?"
adui..apa aku nak cakap? ternganga lah aku ngan soklan camtu... aku da biasa sgt ngan stigma camtu..naper? perlukan aku ngan pangkal name sharifah ne kena kawen ngan org yg ader pangkal name syed?
klu yg lagi advance, dowg tanyer..ne syed dari suku mane? even aku ne xsuke isu ne, tapi aku still tahu, aku punyer suku dari AL YAHYA, sepupu aku AL BRAQABAH... kwn aku AL YAHYA..
ader tanyer mak aku ttg hal ne, mak aku cakap setiap suku tu mewakili isteri nabi...tapi aku xsure lah...
bile aku belek2 laman web ne soal jawb ne, aku rase smacam jew, macam xselesa nak bincangkan ttg hal ne, or secara ringkas cam aku nak padamkan jew entry ne dari blog aku... xbest.
bagi aku lah, xkira lah kita ne ader pangkal name camtu atau x, as long kite ne manusia n kita ne bergelar manusia biasa, kita kena truskan bakti sebagai hambaNYA, n kewajiban kita sebagai manusia..
satu lagi, n ia terpenting..
pesan aku pada seme org yg duk tanyer aku, kena cari tok syed gak ke?
plz lah...mak aku pom xkomen fasal hal ne, aku leh terime saper2 jew..alah si dia pom bukan dari keturunan syed pom, tapi aku still syg kaw2 kat die...huhuhu

No comments:

Post a Comment