dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Tuesday, December 28, 2010

perkataan yang begitu sinonim ngan kite...

blog aku ne still xcukup lngkap, cz xleh nak chat2 agy..xingat nak letak ri tu, niat tu da pasang awal2 untuk benda tu, tapi still lupa jew. Kwn aku cakap, aku ne byk makan kepala ikan, tu yg nyanyuk sgt. Tipu lah tu,aku ne paling xsuke makan bahagian ikan kat kepala tu, klu tang ekor baru aku suke. Jgn fitnah aku weh, aku sumpah ko jadi toyol 6t. Toyol..urm, tu topik kita pada hari ini.
mase muda2 dulu, aku xingat sgt lah, tapi mase sekolah rendah dulu, aku bahasakan diri aku ne ngan "HAMBA", normal jew klu guna ganti name tu kat kg ne. mak kwn aku cakap yg aku ne bagus, cz merendah diri even  dari keturunan.......(xleh nak truskan)..pada kate tu biasa jew, da terikut kot ngan cara org, aku lak jenis tergeliat lidah klu bahasakan diri dengan nama, or ngan saya. Pelik semacam jew aku rase, cam makan benda basi lak..
then, mase form 3, ader sowg kwn aku ne suke sgt guna satu perkataan..klu die terkejut, or rase nak menyebut, means melatah lah, tapi xoverdoss..die suke guna "sakit tayar". Tayar pom sakit gak erk? macam2...
pas form 3, aku pindah sekolah, untuk lebih bersikap independent n dalam mase yg sama aku cabar diri sendiri untuk hidup jauh dari famliy, fisrt time duk hostel. Perkataan yg aku duk guna waktu belajar sana ialah "senget"..klu aku rase geram, nak marah ke..aku sebgut perkataan tu. Budak2 ne pom gelarkan aku ngan "along senget".
Disebabkan aku ne terlampau tenggelam mase spm, maka aku pom terpaksa masuk form 6, waktu tu kwn aku lak yg guna perkataan senget ne, so automatik, aku punyer autoriti untuk menggunakan perkataan ne rase terhalang. Aku pom lepaskan perkataan ini, talak 3 terus, xmaw rujuk2 da...xsuke..
mase tu, kazen aku yg laki tu still kecik lagi, tapi suke sgt mengata org ngan gelaran "toyol", pantang jumpe org, dia akan panggil toyol. Mybe cz terlampau geram, n bile aku gelarkan die, die xder feeling, so aku bwk perkataan ni masuk universiti. Member paling rapat aku, ha..die lah yg selalu terkena perkataan ni dari aku.. coe...juz bergurau. even apa pom aku cakap kat ko, ko tetap paling happening untuk aku. terima kasih untuk kenangan yang telah kita bina...
sampai sekarang lah, aku duk guna 'toyol' tu, cam trademark lak...tapi bile 6t da ader yg guna, aku xkkan guna da..da berniat dalam diri, pasne nak menyebut yg elok2 jew...
impian tu...INSYAALLAH

No comments:

Post a Comment