dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Tuesday, January 4, 2011

best pe jadi ckgu...

tergantung jew entry aku ri tu,,,not bad lah pada aku klu jadi ckgu, tapi nak menyesuaikan diri untuk belajar bersabar adalah sesuatu yg payah untuk aku kot. So, mmg best lah jdi ckgu ne, dapat ajar kite untuk bersabar. Then, kite dapat lah pupuk sifat keibuan kita..aku?? agak sukar untuk menerima budak2, bukan kerana aku ne xberapa nak sukakan dak2 kecik, tapi aku da bosan agaknye melayan dak2 kecik ne. Almaklum lah, aku anak sulong, bwh aku ader 5 org adik..4 lelaki, sowg wanita gedik. Nk layn mereka ne, penat aku dulu, ptg2 aku lah jdi troli diorang, kehulu ke hilir aku dukong.. klu nak stay kat umah xleh, cz kacau mak aku wak songket, nak xnak aku lah duk usung yg xpandai berjalan tu ke sana ke mari.
Then, apa lagi yg best fasal jadi ckgu ne erk? mase yg ader tu agak pjg utk bersama family.. korang pom faham ttg tu kan, so xyah lah aku nak explain byk2..kuasa aku.
Aku rase ngan jadi ckgu ne, kita lebih open kot, yelah tiap2 ary bersama anak2 didik yg terdiri dari pelbagai kuarga, ade yg anak datuk, anak vvip lah, tukang kebun lah..aku rase biler pergaulan camtu, lebih memudahkan kite untuk menyusun strategi kehidupan..erk ?? mane xnye, misalnye kita nak anjurkan majlis n kurang modal, kite leh mtk mak2 ayah yg kaya rayer tu hulurkan cket..lagi2...pasal duit je yg aku cepat. Urm, anda kate emergency nak kan seseoramg yg leh tolong repair umah ke? boleh apa kite mintak, ayah2 anak2 murid kita tolong buatkan...xyah cari org len, xserabot kepala...
lagi? ntah..pikir lah sendiri laj

No comments:

Post a Comment