dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Wednesday, January 12, 2011

bile kite berubah kerana seseorang..

Tajuk yg simple tapi kite perlu buat analisis yang betol ttg benda ni. Ader org berubah kerana bertemu dengan seseorang, cam contoh yg paling biasa, seorang lelaki yang nakal, liar leh berubah kerana seorang perempuan, alaa cam movie lagenda budak setan tu lah, kashah tu bukan men liar sebelum jupe ngan ayu kan... at the end die jadi prince charming lah pulak.
Lagi satu example yg common, bile seoarang ppuan yg dulu biasa2 jew, kini da brubah pakai jilbab litup, baju longgar, cakap berzikir kerana seoarang lelaki yg berwatakan cam ustaz. Org kata sampai hidayah, sebab tu die berubah.. ok, aku terima, alah..ramai jew kwn aku camtu. Klu yg berubah secara kekal n stay camtu even tak bersama ngan laki tu, aku mmg tabik giler2..tapi untuk yg berubah separoh jalan, aku kena tunduk cket lah... kecian. 
Perluke perubahan kerana org ne? hai...kan segala benda yg kite buat ne biar ikhlas n kerana Allah semata mata, itu tanggungjawab kita. Tapi bler da asbabkan org, cam len cket kan. Camne nak explain? bagi aku lah..aku xyakin dengan perubahan kerana org cz kita akan mudah ala bila org tu xder ngan kita. Itu yg xbaiknya..   
Lagipom, cam hipokrit jew bile kita jadi "baik2" cz kita berdamping ngan org beik..cam pakai topeng jew, eae..
Paling buruk, bile kite pakai elok2..n kapel ngan ustaz, tapi still pegang tangan, peluk sakan... cium ..aduyai. Buruknye perangai...kecian kat org yg duk jadikan kita ikon, tapi dalam diam kita buat kerja busuk tu. Kecian, kecian, kecian.. 
alaa..jgn lah berubah kerana org, or apatah lagi kita war2kan yg kite berubah cz of someone...buruk lah. Even kite jupe ngan org beik, n kita nak jadi beik, y not kite buat undercover...syp2 jew lah..biar semua yg baik tu adalah dari kite sendiri. 

No comments:

Post a Comment