dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Tuesday, January 11, 2011

if i'm a princess

ntah apa2 jew tajuk ne kan? if i'm a princess? mmg xlah..aku ne dilahirkan sebagai org biasa, yg pagi makan roti canai, tgh hari makan singgang ikan, petang makan goreng pisang. A normal life person..so am i. Dari pagi tadi aku duk belek info dalam tenet, kot lah ader peluang yag aku leh grab,...xsaper tahu apa yg kite jupe ari ne, adalah something yag leh ubah idop kite kan. Semalam, aku tgk fasal iklan "menjadi jrutaip data pengiklanan di rumah"..leh jadi jutawan. Excited biler tgk, tapi at last, aku terpkir:
1. kenape testimoni yang berjaya xder diiklankan dalam surat khabar ( xkkan private sgt kot)
2. kenape xder 1 web rasmi ttg benda tu..cth cam vemma builder, mmg terkenal kan, dowg ader website sendiri, 1 web untuk kegunaan para dealer die. Kan nampak sahih camtu
3. Knaper ader perbezaan bayaran pendaftaran..1 blog cakap, RM20, blog len ckap RM10...

pelik tu, n sgt xyakin.
so aku pom email kat salah sowg tu, konon2 da bayar rm20 tu, name penoh n segala apa yg pihak tu mintak lah, Esoknye dowg kasi lah kat aku skop keje...
dum...pembongkaran, dowg punyer taktik suh aku wak satu web, prmosikan ttg iklan ne, gunakan link yag dowg kadi dengan akuan bank aku. Measn 6t, klu org berminat, yg berminat tu akan bank in kan aku duit tu, mmg berbaloi lah. Tapi yg mane menipu tu tetap xhalal kan? So, aku tarik diri...
naseb beik aku xbetol2 masukkan duit tu..klu x, saje je terbang. 

lari sgt ngan tajuk entry hari ne kan? kena lah pandai linkan... klu nak jadi princess kenalah ngan kaedah yag btol..jgn menipu even terdesak nak kaya. Seorang puteri kan ikon pada rakyat, so kena jage diri n elakkan dari melakukan perkara bodoh yg leh aibkan pendapatan kita. 

No comments:

Post a Comment