dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Saturday, February 5, 2011

aku percayakan kata hatiku

kadang kala idop ne kena berpandukan kata hati, nak buat keputusan ni kena ada langkah2 nye... cara aku ;
1. cuba pikir, apa beik dan buruk setiap yg kite nak ambek. senaraikan, byk yg buruk or byk yg baik..klu byk yg buruk, kite kena tolak ketepi, klu yg beik..aku ambek jadi keputusan akhir aku. tapi klu dalam situasi 'win-win' camne? 
2. tanyer pada org len..misalnya aku tanyer mak aku lah terutamanya, even pandapat aku dengan pendapat die slalu jew bertelagah. tapi biar lah, xsalah bertanya pendapat kan...lagipom org kata naluri ibu ne kuat..pom kena pikir lagi..
3. cube cari maklumat kat mane2 ttg hal tu. dalam internet berlambak maklumat..tekan jew, semua ader kuar. tggal kite jew malas atau x nak cari
4. try lah, pikir kemungkinan yg len, rase2 ader x lagi peluang yg sama akan berlaku lepas ne... 
5. da xleh nak selsaikan lagi...ikut kata hati aku. Biasanye bile aku der masalah, kata aty aku selalu jew kena. 
6 settle...

dan ary ne, sekali lagi aku dapat good news.. keputusan yg aku buat dengan tolak tawaran keje ari tu, kini dapat ditampung dengan peluang kerja yg len. N yg tu mmg yg aku mahukan.., ALHAMDULILLAH sgt2.. 
epy2. 

ayat quran ne kena lah selalu amalkan...ALLAH tu xkkan uji kita dengan bebanan yg kite xkkan mampu nak tanggung. Lgi satu, setiap yg susah pasti akan disenangkan... tgk dalam ayat ne, beberapa kali ALLAH janjikan setiap yg susah tu, akan ada penyeleasainnya... ALHAMDULILLAH

No comments:

Post a Comment