dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Saturday, February 26, 2011

ASAL? XLEH DUK DIAM KE?

"Hey..apa punyer soklan daa...?" gema budak sowg tu.... aku senyum jew memanjang malam tu, sebenarnya aku da penat duk ulang2 penerangan benda yang sama

"kenape jap bawah, pahtu kejap kat atas?" sore tu lagi, aku da mengeleng kepala, budak2 len da ketawa tahap gaban ngan "kepeningan" budak sowg tu....

"awk ne....soklan tingktan 3 tu..." kali ne aku bersuara...

"arghhhhhhhhhh..tension"urm..naseb badan, aku ingatkan malam ne aku leh tenang-tenang cz ulang kaji tngkatan 3, upernye makin penat aku.. sabar2

" esiyh...xleh duk diam ka soalan tu...duk lah senyap2..ne jap bawah jap atas...cikgu!!!!!!!!!!!!!!!!".. bergema lagi..pe aku leh buat, aku pom  lah terang depan2 dia, dari satu muke surat buku petak kecil tu samapi dua muka surat aku duk terang, die still merewang ke khayalan.. tak tercapai dek akal ngan soalan tonggeng terbalik tu. 

"faham?" lembut aku bersuara... 

" x.... " sepatah tu jew jwbnye, ngan muke xpuas aty cz soalan tu teramat payah padanya...

" nah....."

" hahahahahha...dah makin besar kertasnya untuk diconteng...mengamuk tu" aku senyum....ngan helaian a4 aku hulurkan pdanya...aku nak die faham, aku xnak die balik ngan kepala penuh ngan persoalan...slow2 aku explain kat die soalan bab indeks tu, kecian aku da dipenuhi dengan keinginan agar die faham cara jawab soalan itu. 

nampaknye malam tu, adalah malam penuh cabaran untuk aku, kena xplaian benda yg rumit untuk diterima ngan cara yang mudah...wah, ayat tu cam bombastik jew kan...


dalam masa sejam, cume 4 soklan aku leh buat...so, aku kena ulang2 buat indeks ne, aku nak dowg btol2 faseh...insyaallah...
pesanku sebelum kelas berakhir...jgn lupe buat latihan soklan ni byk2

No comments:

Post a Comment