dengan nama ALLAH

dengan nama ALLAH

Friday, February 18, 2011

HUKUM KARMA

Hukum karma = keadilan alam. Itulah yg aku faham fasal hukum karma. Kalau dalam bahasa mudahnye camne " klu ader org aniaya kita, benda yang sama akan berlaku pada die, bukan dari balasan kite sahaja, tapi ader jugak dari "sumbangn" orang len.. huhu, bunyi cam mengharapkan hukum karma tu berlaku jew. hey, klu lah aku ader magik..aku akan kata "hukum karma pada......"..then terus jadi. Aku akan jadi superb bahgia. Wahahaha, tak baik lah budak...mane lah arapkan keburukan org len untuk dijadikan balasan pada apa yg telah die buat kat kite. kena ingat tu
" maafkan sy..." mudahnye die berkata kata kan?
" okey, sy maafkan awk.... sy arap lepas ne kita akan jadi kwn..." begitulah hendaknya. Kalau x, buang masa jew ustaz dari sekolah rendah duk ajar kite sifat mahmudah... 
.........................................................................................................................................................................selepas beberapa masa/ tahun/bulan
kring kring kring....telefon berbunyi,,siapakah yang mengangguku di pagi pagi sebegini.
" assalamualaikum.... kimi kemalangan..." aku terkejut, berita ttg tu, ya allah..
" dia camne? dan kenapa gtaw sy?" soalku...
" die parah... mungkin lumpuh... sy gtaw awk cz die selalu duk sebut nama awk sebelum pengsan tadi..."
ha..wat a big suprise, da lama aku xcontact die, tup2 jadi camne. terkejut gilew. mungkin itulah hukum karma..dan seperti janji ALLAH..org teraniaya, mmg akan dmakbulkan doanya. aku xkata, aku suke ngan berita ne, pom aku xsedih...aku juz rase kosong2... mungkin jugak aku akan rase macam adil, seperti mana die da buat kat aku, kali ne.die terima balasannya. 
terimbau mase mule2 aku tahu aku teraniaya...
dalam aty yang bermonolog " ye, aku maafkan ko, tapi aku mohon ALLAH tu tunjukkan sedikit keadilan pada dirinye. Itu doa aku, nawaitu aku nak suh die sedar, apa yg die buat tu telah buat aku rase sakit, n aku xnak benda yang sama terjadi lagi pada org len"... 
TRIME KASIH ALLAH....

No comments:

Post a Comment